Augmented Heritage for enhancing the cultural assets: Lights and sounds for the Nijmegen’s Königorgel
Abstract
Keywords
References
Balzola, A., & Rosa, P. (2011). L'arte fuori di sé. Milano, Italia: Feltrinelli.
Borriaud, N. (2004). Postproduction. Come l'arte riprogramma il mondo. Milano, Italia: Postmedia book.
Cirafici, A., Maniello, D., & Amoretti, V., (2016). Block NXLVI Parthenon North Frieze in Augmented Reality. The magnificent adventure of a ‘fragment’. In SCIentific RESearch and Information Technology SCIRES, [on line] 5(2).
Darley, A., (2006). Videoculture digitali. Spettacolo e giochi di superficie nei nuovi media. Milano, Italia: Franco Angeli.
Fiore, V., & Ruzza, L. (2013). Luce artificiale e paesaggio urbano. Raccontare il territorio con nuove tecnologie. Siracusa, Italia: LetteraVentidue.
Maniello, D. (2014). Realtà aumentata in spazi pubblici: tecniche base di video mapping. Brienza, Italia: Le Penseur.
Maniello, D. (2015). The Video mapping projection for promotion of cultural heritage: The GLOWFestival case. Ultima consultazione 20 dicembre 2016: http://www.academia.edu/25552175/The_Video_mapping_projection_for_promotion_of_cultural_heritage_The_GLOWFestival_case
Maniello, D., & Amoretti, V. (2016). Interference ancient-modern: New strategies for digital enhancement for museums. In: Atti del 7° Convegno Internazionale Diagnosi, Conservazione e Valorizzazione del Patrimonio Culturale. Napoli, Italia.
Maniello, D. (in corso di stampa). Michelangelo’s David: An augmented reality application on real scale, using the technique of video mapping. In Lights on: Cultural Heritage and Museums. Faculdade de Letras da Universidade do Porto, Porto (Portugal).
Manovich, L. (2011). Il linguaggio dei nuovi media. Milano, Italia: Olivares.
Marshall, M., & Quentin, F. (1967). Il medium è il messaggio. Milano, Italia: Feltrinelli.
Milgram, P., Takemura, H., Utsumi, A., & Kishino, F., (1994). Augmented Reality. A class of displays on the reality-virtuality continuum. In Telemanipulator and Telepresence Technologies (vol. 2351, pp. 282-292). Bellingham, USA: Hari Das.
Monteverdi, A. M. (2013). Tra remediation, ambivalenza e intertestualità, alcune premesse teoriche al tecno-teatro. Ultima consultazione 20 dicembre 2016, da http://www.annamonteverdi.it/digital/tra-remediation-ambivalenza-e-intertestualita-alcune-premesse-teoriche-al-tecno-teatro/
Monteverdi, A. M. (2015). Videomapping: dal monumentismo digitale al videomapping teatrale. Ultima consultazione 20 dicembre 2016, da http://www.annamonteverdi.it/digital/videomapping-dal-monumentismo-digitale-al-videomapping-teatrale/
Raskar, R., Welch, G., & Fuchs, H. (1998). Spatially Augmented Reality. In Proceeding of the First IEEE Workshop on Augmented Reality (p. 63-72). San Francisco, USA.
Trocchianesi, R. (2014). Design e narrazioni per il patrimonio culturale. Santarcangelo di Romagna, Italia: Maggioli.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2017
DISEGNARECON
ISSN 1828 5961
Registration at L'Aquila Law Court no 3/15 on 29th June, 2015.
Indexed in SCOPUS. Diamond Open Access. All papers are subjected to double blind peer review process by qualified reviewers.
Journal founded by Roberto Mingucci